Veel gestelde vragen

Hier kunt u een antwoord krijgen op veelgestelde vragen. Indien uw vraag hier niet bij staat, verzoeken wij u contact op te nemen via mail of telefoon. Deze sectie wordt regelmatig bijgewerkt om u op de hoogte te houden van ontwikkelingen maar ook worden vragen die we krijgen van klanten en relevant kunnen zijn voor andere klanten toegevoegd aan deze sectie. Graag ontvangen we feedback op deze lijst indien u belangrijke zaken mist, u stelt ons zo in de gelegenheid onze dienstverlening te verbeteren.

  1. Annulering: wat zijn de mogelijkheden wat het annuleren van de vakantie?
  2. Inventaris: welke inventaris hebben caravans en tenten die we huren via VierVakantie?
  3. Schade: hoe worden schade-gevallen aan eigendommen van VierVakantie afgehandeld?
  4. SGR: waarom is VierVakantie niet aangesloten bij de SGR?
  5. Verzekeringen: waar kunnen verzekeringen worden afgesloten?

 

Annulering

VierVakantie biedt geen annuleringsverzekeringen aan simpelweg omdat we geen verzekeringsmaatschappij zijn. U kunt via onze partner een verzekering afsluiten of natuurlijk via uw eigen maatschappij of tussenpersoon dit afsluiten. Via de volgende link kunt u bij onze partner on-line een verzekering afsluiten: http://www.hyade.nl/hyade.php?chap=verzekeringen&page=online-reisverzekering. In voorkomende gevallen als ziekte of overlijden betalen we u sowieso de kosten van de vakantie terug (exclusief toeslagen).

Inventaris

Onze caravans en tenten zijn voorzien van een complete inventaris. Dit betekent concreet dat als u een caravan of tent huurt via VierVakantie alle normale zaken die nodig zijn om te leven, eten en slapen zult aantreffen in uw caravan of tent. Voordat uw vakantie zal aanvangen krijgt u de beschikking over een volledige inventarislijst. De inventaris zal worden gecontroleerd bij de inspectie en schoonmaak na uw vakantie. Bij schade of ontbreken van inventaris zal dit verhaald worden op de huurder.

Schade

Tijdens uw vakantie maakt u gebruik van eigendommen van VierVakantie zoals kampeermiddel (caravan of tent), fietsen, boot etc. In onze Algemene en Specifieke Voorwaarden hebben wij de voorwaarden opgenomen aangaande schade die is toegebracht aan onze eigendommen. In algemene zin is de huurder verantwoordelijk voor een normaal gebruik van onze eigendommen en zullen wij schade verhalen aan onze eigendommen voor zover deze zijn te wijten aan de huurder. Controle en inspectie van alle gehuurde middelen zal plaatsvinden op de vertrekdag van uw vakantie. Hiervan zal een rapport worden opgemaakt en als bewijslast aan u worden toegestuurd indien er schade aan onze eigendommen geconstateerd wordt.

Stichting Garantie Fonds

VierVakantie is (nog) niet aangesloten bij Stichting Garantie Fonds (SGR) aangezien onze activiteiten relatief kleinschalig zijn, alleen uitgevoerd worden in Nederland en gefinancieerd zijn met eigen vermogen vanuit een gezonde holding. Dit betekent voor u als klant dat de risico's zeer beperkt zijn en dat een aansluiting bij SGR op dit moment niet noodzakelijk is.

Verzekeringen

VierVakantie biedt geen verzekeringen aan simpelweg omdat we geen verzekeringsmaatschappij zijn. U kunt via onze partner alle mogelijke verzekeringen afsluiten of natuurlijk via uw eigen maatschappij of tussenpersoon dit afsluiten.

Voor het afsluiten van verzekeringen kunt u gebruikmaken van onze partner Hyade verzekeringen. Via de volgende link kunt u specifiek informatie krijgen over recreatieverzekeringen http://www.hyade.nl/hyade.php?chap=verzekeringen&page=recreatie of direct een verzekering afsluiten: http://www.hyade.nl/hyade.php?chap=verzekeringen&page=online-reisverzekering.